Jak zorganizować webinar online?
Obecnie webinar to jedno z najbardziej polecanych wydarzeń przez specjalistów od marketingu. Wiele znanych osób na organizacje takich spotkań jak webinary online się decyduje. I nie ma w tym nic dziwnego. Dobrze zorganizowany webinar, dobrze wypromowany. Może być świetnym narzędziem do reklamy naszej firmy oraz marki. Dodatkowo podczas webinaru mamy możliwość zaprezentowania siebie jako eksperta w danej dziedzinie. Co wzmacnia naszą pozycję i buduje zaufanie do naszej marki.
Webinar co to jest?
Webinar mogę być spotkaniami stacjonarnymi lub online. Te drugie od jakiegoś czasu zyskują na popularności. Głównie dlatego, że ich organizacja jest dużo łatwiejsza. I nie wymaga od nas dużego nakładu finansowego. Webinar stacjonarny wiąże się z wynajęciem sali. Organizacją sprzętu nagłośnieniowego. Webinary są organizowane głównie przez osoby o dużej wiedzy w danym temacie. Podczas spotkania ze zgromadzoną publicznością omawiany jest jeden określony temat. Tematyka webinarów jest dowolna. Głównym celem organizacji webinarów online, jak i webinarów stacjonarnych jest przekazanie wiedzy zgromadzonym uczestnikom. Webinary dzielą się na webinary płatne i webinary bezpłatne. Webinary online w większości są bezpłatne z uwagi na niższe koszty organizacji. Najczęściej organizowane są webinary dla nauczycieli. Jednak również branża marketingowa coraz częściej na takie spotkania się decyduje.
Jak zorganizować webinar online?
Organizacja webinaru online jest zdecydowanie łatwiejsza niż organizacja webinaru stacjonarnego. I dlatego ich popularność rośnie. Podejmując się organizacji webinaru online, na pewno musimy zastanowić się nad tematem, jaki będziemy podczas spotkania obawiać. Warto, by podczas webinaru przekazać kilka sposobów, które rozwiązują danych problem. Bardzo często organizowane są webinary prowadzące przez dietetyków. Którzy podczas spotkania przekazują kilka sposobów na utratę wagi. I przekazują wartościową wiedzę swoim uczestnikom.
Organizacja webinaru to na pewno ważne wydarzenie. Dlatego, jeśli zależy nam na tym, by webinarium było też prezentacją naszej marki online. Warto do niego dobrze się przygotować. Oraz wyczerpująco opracować tematykę na prezentacjach.
Sukces webinaru w dużej mierze zależy od wyboru odpowiedniego programu, który pozwoli poprowadzić w atrakcyjny sposób nasze spotkanie. Webinar dla niewielkiej liczby osób pozwala zorganizować bezpłatne narzędzie Google Hangout. Webinar można także zorganizować na platformie getresponse lub chociażby z pomocą narzędzi clickmeeting. Oczywiście odpowiednich programów jest znacznie więcej i można je znaleźć na takich stronach jak Zoom.us, Expertise.tv, join.mei wielu innych. Warto przed wyborem programu sprawdzić opłatę za korzystanie. Na początku rozwiązanie bezpłatne jest najlepsze. Przy wyborze, mamy dowolność. Możemy wybrać rozwiązanie najlepsze dla nas. Oraz polecane przez inne osoby organizujące webinary. Najpopularniejszy obecnie jest Zoom. I wielu specjalistów właśnie z niego korzysta.
Kolejnym elementem, o jaki musimy zadbać to narzędzie do zarządzania listą zapisów. Organizacja webinaru jest po coś. Obecnie bardzo często webinar jest lead magnetem wykorzystywanym do budowania listy mailingowej. I tu również warto wybrać odpowiednie narzędzie. Tak samo, jak w przypadku organizacji webinaru narzędzia są płatne i bezpłatne. Jednym z najpopularniejszych jest MailerLite. Jego zaletą jest bezpłatność do aż 1000 subskrybentów. Sama z niego korzystam i wielu moich klientów i jak najbardziej sobie chwalą.
Ostatnim etapem, o jakim musisz zadbać przed webinarem, są grafiki reklamujące wydarzenie, oraz sama jego reklama. Która tak naprawdę jest najważniejsza. Bo webinar ma sens tylko wtedy, jeśli będziemy mieć podczas niego uczestników. Więc trzeba dotrzeć z informacją o jego organizacji. Jedną ze skuteczniejszych form reklamy webinaru online są Social Media. I tu mogę podpowiedzieć Ci kilka sposobów:
- udostępnienie informacji o webinarze na swoich profilach w mediach społecznościowych;
- dodanie informacji z linkiem do zapisu na stronie internetowej;
- udostępnianie informacji o wydarzeniu na grupie swojej oraz innych, o ile administratorzy wyraża na to zgodę;
- reklama płatna na Facebooku i Instagramie lub innych mediach społecznościowych, jeśli tam Twoja grupa docelowa;
Mam nadzieje, że mój artykuł będzie dla Ciebie pomocny. I decydując się na organizacje webinaru, otrzymałeś wszystkie niezbędne informacje. Przed webinarem warto stworzyć sobie plan działania. Dzięki temu cała jego organizacja będzie dużo łatwiejsza. Warto również zadbać o reklamę webinaru z wyprzedzeniem, by mieć wystarczająco dużo czasu na zapełnienie listy zapisów na spotkanie.