Live Shopping na Facebooku zostanie wyłączone, co dalej z transmisjami na żywo?
Na początku sierpnia 2022 Facebook ogłosił, że z dnie 1 października nie będzie już możliwości korzystania z funkcji Live Shopping na Facebooku. Ta opcja pozostanie dostępna na Instagramie. Jednak news spowodował bardzo duże zamieszanie wśród osób, które swoją sprzedaż na Facebooku prowadzą za pośrednictwem transmisji. Sprzedawcy organizujący live na Facebooku zaczęli się obawiać, że nie będą mogli już organizować wydarzeń na żywo na tym portalu społecznościowych. Na grupach społecznościowych pojawiła się panika. Szczególnie wśród właścicieli butików z odzieżą, które sprzedaż na live wykorzystują od dłuższego czasu.
Live Shopping na Facebooku zostanie wyłączone, co dalej z transmisjami na żywo?
Ponieważ od czasu ogłoszenia decyzji Facebooka o zlikwidowaniu opcji sprzedaży na żywo. Pojawiło się wiele pytań o to, czy live na Facebooku też znikną. Pędzę z wyjaśnieniem. Bez obaw. Możliwość organizowania sprzedaży na transmisjach na Facebooku wciąż będzie możliwa. Nie ma obaw, że 1 października korzystania z tej możliwości zniknie.
Czym w takim razie jest Live Shopping?
To dodatkowa funkcja, która umożliwiała oznaczanie i proponowanie produktów z katalogu na Facebooku podczas prowadzenia live. Organizatorzy mogli podczas wydarzenia, jakim była sprzedaż live na Facebooku oznaczać produkty. Co ułatwiało sprzedaż, ponieważ dany produkt był pokazywany z możliwością przeniesienia do sklepu na Facebooku. I dokonania bezpośrednio jego zakupu. I ta opcja od 1 października właśnie zostanie wyłączona.
Oznacza to wiec, ze sprzedaż live na Facebooku nadal będzie możliwa. I nie ma obawy, że zniknie. Jeżeli korzystasz z organizowania transmisji sprzedażowych na Facebooku, możesz spać spokojnie. Nikt tej możliwości nie wyłącza.
Zatem sprzedaż live na Facebooku będzie możliwa. 1 Października nie będzie jednak można korzystać z funkcji Live Shopping Facebooku.
Możesz spać spokojnie!
Mam nadzieje, że mój artykuł Cię uspokoił. A zamieszanie, jakie wynikło po ogłoszeniu przez Facebooka zmian. Wynikło głównie z niezrozumienia możliwości i rodzaju funkcji na tym portalu.