Jak prowadzić Social Media?
Nie da się ukryć, że Social Media to jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej w biznesie. Nie ma tu znaczenia, czy prowadzisz markę, która jest już rozpoznawalna na całym świecie. Czy jesteś na początku biznesowej drogi. W każdym z tych przypadków prowadzenie firmowego Facebooka, profilu na Instagramie jest koniecznością. Mam nadzieje, że nie muszę Ci tego tłumaczyć. I możemy od razu przejść do konkretów, prawda?
Jak prowadzić Social Media?
To pytanie jest zadawane najczęściej w wyszukiwarce. Sprawdziłam to! Oznacza to, że bardzo wiele osób nie wie, jak prowadzić firmowe Social Media. I wciąż szuka na ten temat informacji. Bardzo mnie to cieszy. Dlatego, że uważam media społecznościowe za coś naprawdę potężnego w promowaniu biznesu online. Dające nam ogromne możliwości. Przekonuje się o tym każdego dnia na własnej skórze. Od wielu lat jestem aktywna na Facebooku. Kiedy w styczniu otworzyłam firmę. I pojawiłam się pod marką osobistą. Okazało się, że wszyscy doskonale mnie znają i wiedzą czym się zajmuje. Dzięki temu nie musiałam zaczynać od zera. Dlaczego o tym pisze? Dlatego, że przekonałam się o sile mediów społecznościowych na własnej skórze. Dosłownie. I jeśli Tobie zależy na tym, by Twój biznes naprawdę się rozwijał. Był coraz bardziej rozpoznawalny. Nie możesz nie prowadzić firmowego fanpage, profilu na Instagramie. A nawet być aktywnym na Twitterze.
Często zadajecie mi pytania:
- Jak prowadzić social media restauracji?
- Jak prowadzić social media sklepu odzieżowego?
- Jak prowadzić social media dietetyka?
Tych pytań jest naprawdę bardzo dużo. I można by wymieniać je w nieskończoność. Jednak odpowiedź na te pytania jest tylko jedna. Prowadź swoje Social Media regularnie.
Dodatkowo bądź aktywny, dziel się wiedzą i doświadczeniem. Odwiedzaj inne profile, rozwiązuj problemy innych. Nawiązuj osobistą relację.
Zapamiętaj! Nie traktuj Social Media jako narzędzia do sprzedaży. Bo to na pewno nie pomoże Twojej firmie.
Social Media Marketing, nie polega na nachalnym sprzedawaniu swoich produktów i usług. Polega on na budowaniu rozpoznawalności, relacji i zaufania. A sprzedaż jest nagrodą za Twoją pracę włożoną w te trzy elementy. Zobacz na poniższym wykresie, jak powinieneś prowadzić social media swojej firmy / marki.
Wynika z niego, że aż 80% to Twoje zaangażowanie i aktywność u udostępnienia. To element budowania wizerunku i rozpoznawalności. Dzięki temu zapadasz w pamięć swoim odbiorcą. Udostępniaj wartościowe treści, które za takie uważasz. Dziel się nimi dalej. 15% to dodawanie oryginalnych treści — to miejsce na Twoją kreatywność. Możesz dodawać linki do własnych artykułów z bloga, własne grafiki, zdjęcia. Wszystko to, co tworzysz samodzielnie. 5% – to sprzedaż!
Gdzie szukać pomysłów na posty, inspiracji?
No tak, kolejny problem i wymówka. Do tego, by prowadzenie Social Media odkładać. Ile to razy ja słyszałam, że nie mam pomysłów na posty. Przecież te pomysły leżą nam pod nogami. Naprawdę. Każdego dnia w naszym życiu dzieje się coś, co możemy pokazać światu. Przeglądając media społecznościowe, pojawiają nam się publikacje, które również są naszą inspiracją. Zacznij to zauważać i wykorzystywać — dla siebie i swojego biznesu. W internecie jest wiele pomysłów na posty. Ja również stworzyłam kilka e-booków, możesz z nich skorzystać. Są dostępne tutaj – http://violetacebulak.com.pl/product-category/e-booki/
Możliwości jest naprawdę dużo. Idziesz na spacer, możesz dodać Stories z niego. Jesteś w zoo i widzisz zachwycające zwierze, możesz dodać jego zdjęcie do swojego posta. Tylko pamiętaj, dopasuj taki pomysł do komunikacji swojej firmy. Zachowaj spójność i wkomponuj takie zdjęcie. Tak, by nie było “postem z gruchy i pietruchy”. Wpada Ci do głowy pomysł, zapisz go, by potem go zrealizować. Inaczej Ci ten pomysł umknie.
Czy teraz już wiesz, jak prowadzić firmowe social media? Mam nadzieje, że tak. Trzymam za Ciebie kciuku.