Live na Facebooku – jak go promować skutecznie
Organizacja live na Facebooku i Instagramie to bardzo popularna forma wykorzystywana w wielu branżach. Nie da się jednak ukryć, że swoją popularność zyskała w branży sprzedaży internetowej. Obecnie najczęściej live organizują sklepy z branży odzieżowej. Jednak wiele marek transmisje na żywo na Facebooku i Instagramie wykorzystuje do komunikacji z klientami. W czasie rzeczywistym. Jednak najczęściej zadawanym pytaniem jest pytanie – “Jak promować live na Facebooku?“. Możliwości jest bardzo wiele. Jednak, czy są one skuteczne?
Live na Facebooku — jak go promować skutecznie
Musimy sobie najpierw wyjaśnić, że media społecznościowe nie służą do sprzedaży. Będę to powtarzać wielokrotnie. To nie Facebook sprzedaje. To my sprzedajemy, budując relacje, zaangażowanie i zaufanie z naszymi klientami. Jeżeli będziemy mieli cel sprzedaż i będziemy próbować sprzedawać w sposób “nachalny”, to przykro mi, ale nic z tego nie będzie. Live na Facebooku miały swoją popularność po wybuchu pandemii. Na tablicy Facebooka w tym czasie transmisji sprzedażowych było tak dużo, że osobiście byłam aż zniesmaczona. Niestety rozumiem właścicieli firm. To była jedyna możliwa dla nich szansa na przetrwanie.
Pandemia jednak się skończyła. Warto zatem zastanowić się, czy spadek zasięgów, oraz skuteczności live sprzedażowych nie jest wynikiem nieprawidłowego ich prowadzenia? Szukamy skutecznego sposobu na promowanie live. Rozwiązania na zwiększenie zasięgów. I winą za brak osób na transmisji obarczamy Facebooka. Co może być dużym błędem.
Być może włożę teraz kij w mrowisko. Obserwując live wielu butików, mam wrażenie, że słowo zamawiaj, kupuj, jest używane zbyt często. Chciałabym powiedzieć Ci i uświadomić, że jeżeli będziemy klientowi mówić, że ma coś kupić, on tego na pewno nie zrobi! Jestem tego pewna w 100%. Nie lubimy jak nam się coś sprzedaje.
Wiele live na Facebooku przypomina mi handel domokrążców z lat mojego dzieciństwa. Gdzie to przedstawiciele wielu firm wręcz nachalnie pukali do naszych domów. I co chwilę mieli inny sprzęt. W pewnym momencie moja mama. Widząc przez okno kolejnego sprzedawce. Najnowocześniejszego odkurzacza na świecie. Wyłączała telewizor i kazała udawać nam, że nie ma nas w domu.
Rozumiesz, o czym mówię?
Nie sprzedawaj, a prezentuj!
Myślę, że pierwszym krokiem do zwiększenia zasięgów live na Facebooku i skutecznego jego promowania. Jest zmiana podejścia do organizacji transmisji. Może warto spróbować prezentować swoje produkty, opowiadać o nich. Mówić językiem korzyści. Budować relacje z oglądającymi. I pozwolić im samodzielnie zadecydować o zakupie. Pozostawiając im, tylko otwartą furtkę do dokończenia transakcji. Brzmi Ciekawie, prawda? Myślę, organizując live na Facebooku i Instagramie jednocześnie możemy wykorzystać siłę Social Media. Jednak to od nas zależy, czy będziemy budować relacje. Czy staniemy się domokrążcami, przed którymi ludzie zasłaniają rolety.
Live na Facebooku czy widać kto ogląda?
Niestety nie, jednak można to zmienić. Co powiesz na rozwiązanie, które daje Ci możliwość pozyskania numeru telefonu, e-maila od wszystkich oglądających live. I komentujących video transmisji? Pewnie, Cię zaskoczę, ale masz taką możliwość. O tym, jak to zrobić napisałam w moim poradniku “Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż organizują live”.
Możesz go pobrać całkowicie za darmo. I przeczytać o możliwości zdobywania całkowicie legalnie danych kontaktowych do Twoich widów.