Korzyści wynikające z rozszerzenia biznesu o sprzedaż i usługi w Internecie.
Biznes online to obecnie bardzo popularna forma prowadzenia firmy. Być może jeszcze wahasz się, czy w ogóle warto prowadzić biznes internetowy? Może zastanawiasz się, czy to jest dla Ciebie? Zanim przejdziemy dalej. Spróbuję, przekonać Cię, dlaczego tak ważne jest działanie w Internecie oraz jakie przyniesie Ci korzyści.
Poniżej przedstawiam Ci 11 powodów, dla których warto rozważyć ten pomysł. Gotowy?
Korzyści wynikające z rozszerzenia biznesu o sprzedaż i usługi w Internecie
1. Najważniejszą korzyścią dla każdego przedsiębiorcy jest przede wszystkim zwiększenie zarobków, poprzez dotarcie do większej liczby klientów. Pomyśl — działając lokalnie, możesz trafić tylko do określonej liczby ludzi z Twojego miasta i najbliższych okolic. Na to, ilu ich będzie, wpływa wiele czynników: lokalizacja, jakość Twoich produktów czy usług, marketing, polecenia i wiele innych. Sprzedając w Internecie, Twoja liczba klientów może być nieograniczona (oczywiście na to też ma wpływ wiele czynników, które będziemy omawiać na dalszych stronach). Możesz sprzedawać nie tylko w obrębie swojego miasta, ale w całym kraju, a także za granicą (mówię tu tak naprawdę o całym globie!).
2. Możesz na bieżąco informować klientów o nowych produktach, promocjach, ofertach i ważnych informacjach dotyczących Twojego biznesu. Kiedy zbudujesz już grupę odbiorców, z łatwością będziesz do nich docierać różnymi kanałami, np. wysyłając informacje mailowo lub w social mediach. Dzięki temu będą wiedzieli, co się u Ciebie dzieje oraz pozwoli to zwiększyć sprzedaż (np. poprzez promowanie nowego produktu).
3. Możesz pracować z domu. Jest to duża korzyść szczególnie dla osób wychowujących dzieci. Magazynowanie produktu może odbywać się w domu (jeśli oczywiście masz na to odpowiednią ilość miejsca), do obsługi klienta wystarczy laptop i telefon, a spakowaną przesyłkę kurier odbierze spod samych drzwi. Trzeba jednak pamiętać o tym, by odpowiednio organizować swoją pracę i w jej czasie nie zmywać naczyń!
4. Jeżeli nie boisz się zatrudnić pracownika lub chcesz prowadzić firmę w formie dropshippingu, możesz pracować z dowolnego miejsca, gdzie tylko jest dostęp do Internetu. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które np. chcą podróżować. Pracownik może zajmować się utrzymaniem porządku w magazynie oraz wysyłką towaru, a Ty możesz obsługiwać klientów i zamawiać towar zdalnie.
5. Niewątpliwą zaletą są niższe koszty prowadzenia biznesu internetowego, w porównaniu z biznesem stacjonarnym. Nie musisz mieć wysokich comiesięcznych kosztów (jak czynsz najmu lokalu) czy kosztów wyposażenia sklepu (meble sklepowe, banery reklamowe itd.). Wynajem lokalu (zależy w jakim mieście i lokalizacji), może być dużym miesięcznym kosztem — wydając taką samą kwotę na reklamę w Internecie możesz dotrzeć do naprawdę ogromnej liczby odbiorców!
6. W sklepie stacjonarnym sprzedajesz tylko w godzinach pracy, a Internet sprzedaje dla Ciebie nawet 24 godziny na dobę! Sklep internetowy działa przez cały czas i nie wymaga tego, byś poświęcał mu każdą minutę. Zamówienia mogą pojawiać się również wieczorami i w nocy (bo klienci mają czas po powrocie ze swojej pracy).
7. Zamawianie z Internetu jest coraz prostsze — wystarczy kilka kliknięć i pozostaje oczekiwać na kuriera! Potencjalny klient może kupować u Ciebie w każdej chwili, bo wszystko, czego do tego potrzebuje, ma w jednej dłoni — oczywiście mówię tu o smartfonie! Często ludzie kupują pod wpływem chwili, np. kiedy zobaczą Twoją reklamę. Dzięki prostocie i możliwości dokonania szybkiego zakupu zwiększają się Twoje zyski!
8. Dzięki sprzedaży w Internecie możesz podjąć ciekawe znajomości i współprace. Modne jest wsparcie influencerów, mają bowiem oni zbudowaną dużą grupę odbiorców (followersów, obserwujących). W zamian za niewielkie pieniądze lub produkt mogą pokazać go, lub przetestować, publikując treści np. za pomocą filmu na YouTube czy opisując na blogu. Ludzie chętnie kupują od tych, których lubią.
9. Jeżeli chcesz wykorzystać swoją wiedzę, możesz budować społeczność, równocześnie budując w niej pozycję eksperta. Dzięki temu po jakimś czasie będziesz mógł stworzyć produkt elektroniczny lub napisać książkę, gdzie w jednym miejscu zbierzesz swoją wiedzę, by podzielić się nią z innymi. O produktach elektronicznych będą osobne lekcje, bo tworzenie ich jest obecnie nie tylko modne, ale i bardzo opłacalne.
10. Jeżeli masz odpowiednią ilość czasu i cierpliwości, to po kilku latach możesz zbudować dużą, silną, rozpoznawalną w Internecie markę. Wymaga to dużo starań, odpowiedniej strategii i pracy, ale może przynieść Ci naprawdę duże, może nawet obecnie niewyobrażalne dla Ciebie zyski. Możesz też sprzedawać zarówno produkty elektroniczne, jak i fizyczne (np. e-book z przepisami kulinarnymi i zdrową żywność). Zbudowanie tak dużej marki to duży wysiłek, ale warto zacząć już dzisiaj!
11. I ostatnia korzyść: prowadzenie biznesu w Internecie może okazać się dla Ciebie świetną zabawą, która nie tylko przyniesie Ci dużo radości, ale też uwolni od etatu czy pracy poza domem. Jeśli już się zdecydowałeś, wiedz, że czeka Cię dużo nauki, ale nie musisz się martwić — wszystko przygotowałam w prostych i zrozumiałych materiałach.
Być może myślisz teraz: “no dobrze, wszystko rozumiem, ale to nie dla mnie — prowadzę restaurację i nie będę wysyłać zupy grochowej do Amsterdamu. To nierealne!” A jednak przedsiębiorstwa lokalne również powinny istnieć w Internecie! I tyczy się to każdej branży i zawodu: bary i pizzerie, fryzjerzy i kosmetyczki, fizjoterapeuci i masażyści, wszelkiego rodzaju lekarze i wiele, wiele innych. Dlaczego to takie ważne, by istnieć w sieci? Już tłumaczę!
-
Konsultacja Social Media Marketing Online 1:1369,00 zł
Poprzednia najniższa cena: 369,00 zł.
-
Konsultacja Reklamowa Facebook ADS Online 1:1369,00 zł
Poprzednia najniższa cena: 369,00 zł.
-
Reklama na Facebooku i Instagramie450,00 zł – 1280,00 zł
Poprzednia najniższa cena: 450,00 zł.
Po pierwsze łatwiej Cię będzie odnaleźć.
Na pewno zdarzyło Ci się wpisać w wyszukiwarkę hasło w stylu “okulista Poznań”. Oprócz tego, że klient znajdzie usługę najbliżej swojej lokalizacji, to jeszcze ma możliwość skontaktowania się z Tobą lub sprawdzenia opinii innych pacjentów, klientów czy użytkowników. Obecność w Internecie, a przede wszystkim w mapach Google jest bardzo istotna.
Po drugie prowadzenie swoich mediów społecznościowych to darmowa reklama.
Dzięki niej budujesz świadomość marki i nie pozwalasz klientom o sobie zapomnieć. Spójrz, jak wielu ludzi spędza czas (a raczej dużo czasu!) na Facebooku. Jeśli część z nich obserwuje Twój fanpage, Twoje treści będą przewijały się na ich tablicy. Wstawiając zdjęcie świeżo wyjętej z pieca pizzy, każdemu pocieknie ślinka i na pewno znajdzie się ktoś, kto chwyci za telefon!
Po trzecie możesz prowadzić rezerwacje przez Internet.
Wystarczy wybrać odpowiednie oprogramowanie czy aplikację. Obecnie nadal częstsze jest umawianie wizyt telefonicznie (zwłaszcza wśród starszych osób), ale Internet to przyszłość i wkrótce większość ludzi będzie wolała klikać niż dzwonić. A im szybciej będziesz w tego typu aplikacjach, tym lepiej — będziesz mieć więcej opinii niż świeży użytkownicy, będziesz pojawiać się “wyżej” w polecanych miejscach itd. Podobne do rezerwacji jest też zamawianie czegoś z Internetu, np. jedzenia. Ja przykładowo bardzo lubię korzystać z aplikacji Pyszne. Wybieram, co chcę zjeść, klikam, dostaję informację o przyjętym zamówieniu i czekam na dostawę. Restauracja, której nie ma w tej aplikacji, traci mnie, czyli potencjalnego klienta, gdyż nie szukam już jedzenia w innych miejscach.
Po czwarte – większy wybór wariantów produktu.
Jeżeli sprzedajesz produkt, który ma różne warianty (np. kolorystyczne), to klient, trafiając na Twoją stronę internetową, podejmuje wstępną decyzję zakupową już w domu. Następnie przychodzi do Ciebie i mówi konkretnie, czego chce, dzięki czemu nie tracisz czasu na pokazywanie mu różnych opcji.
Po piąte, szóste i tak dalej…
Po piąte, choć nie dotyczy to każdej branży, dzięki sprzedaży w Internecie może Cię odnaleźć klient z drugiego końca kraju, po czym przyjechać po odbiór produktu. Tak się dzieje zazwyczaj z dużymi lub drogimi towarami — na przykład z pojazdami. Na pewno znasz kogoś, kto tłukł się 500 km, by kupić samochód, bo znalazł go taniej niż w okolicy.
Po szóste, mimo usług i sprzedaży lokalnej, możesz poszerzyć swój asortyment i wkrótce zacząć sprzedawać w Internecie. Możesz stworzyć własną linię produktów, np. gdy jesteś fryzjerem, mogą to być bio kosmetyki do pielęgnacji włosów, a jeśli prowadzisz indyjską restaurację, możesz sprzedawać mieszanki przypraw. Możesz także budować wizerunek eksperta, np. pisząc bloga, a do tego sprzedawać płatne konsultacje lub stworzyć inne produkty elektroniczne — o pomysłach na taki produkt znajdziesz informacje na dalszych stronach.
I po siódme — dużo łatwiej będzie Ci działać, kiedy nastąpią jakieś nieprzewidziane komplikacje, jak niedawno pandemia. Osoby, które musiały zawiesić na jakiś czas swój biznes, mogły nadal sprzedawać w Internecie. Łatwiej też dotarły do klienta, kiedy już otworzyły z powrotem swoje sklepy i gabinety — wystarczyło poinformować o tym na swoim profilu i od nowa zacząć zbierać zamówienia, a także zaprosić stałych klientów do ponownego skorzystania z usług.
Czy przekonałam Cię do tego, że warto istnieć i działać w Internecie? Czy widzisz jeszcze jakieś korzyści, czy raczej w Twojej głowie pojawiają się przeciwwskazania? Biznes online to naprawdę świetne rozwiązanie. Jestem tego przykładem. Wiem jedna, jak trudno jest podjąć taką decyzję. Dlatego chętnie pomogę Ci w przygotowaniu wstępnej strategii dla Twojego biznesu online.
Już teraz możesz umówić się na konsultacje ze mną. Podczas której, chętnie poznam Twoje pomysły, oraz podpowiem, czy są one dobre. Lub co możesz zrobić, by takie właśnie były.
-
Reklama na Facebooku i Instagramie | SKLEP INTERNETOWY1500,00 zł
Poprzednia najniższa cena: 1500,00 zł.
-
Konsultacja Social Media Marketing Online 1:1369,00 zł
Poprzednia najniższa cena: 369,00 zł.
-
Konsultacja Reklamowa Facebook ADS Online 1:1369,00 zł
Poprzednia najniższa cena: 369,00 zł.