Reklama na Facebooku – jak sprawić by była skuteczna?
Facebook nadal trzyma się tytułu najpopularniejszej platformy mediów społecznościowych na świecie. Dlatego nie można odpuszczać go w działaniach Social Media Marketingu naszej firmy. Choć wielu wróży upadek Facebooka, uważam to za nie realne. I choć odnotował spadek użytkowników. Jestem zdania, że jego popularność wciąż jest wysoka. Dlatego właśnie najczęściej na moim blogu możecie o tym serwisie społecznościowym poczytać. I choć Facebook jest darmową platformą społecznościową. To reklamy na niej już takie nie są. Koszty, jakie należy ponieść, na kampanie reklamowe Facebook ADS są nadal niskie. W porównaniu do np. kosztów Google ADS. To widać tu tendencję wzrostową. I tu pojawia się pytanie: jak sprawić by reklama na Facebooku była skuteczna?
Reklama na Facebooku — jak sprawić by była skuteczna?
Temat rzeka. Jednak być może uda mi się, choć w kilku krokach. Pokazać Wam sposoby na to, by Facebook ADS wykorzystać dobrze. A reklamy i budżet na nie przeznaczony — wydać mądrze. Reklama na Facebooku 2022 roku to już nie zabawka. Niestety Facebooku trochę utrudnił jej tworzenie. Dodając do panelu, wiele dodatkowych funkcji. I choć na pozór miały one nam pomóc, trochę utrudniają. Pojawiła się też możliwość automatycznej kampanii na Facebooku. Jednak ta w panelu Facebook ADS jest dostępna tylko dla celu konwersja — zakup. Prawdą jest, że jeżeli chcemy tworzyć reklamy na Facebooku dla swojej firmy, lub klientów. Musimy cały czas być na bieżąco. I testować rozwiązania, które są nowe. Lub wracać do tych starych. Niestety ręczne ustawianie reklam obecnie to naprawdę czasochłonne zajęcie. I tego należy być świadomym.
Reklama na FB — najważniejsze elementy jej skuteczności!
Dla mnie najważniejszy elementem, jaki uważam za kluczowy, jest określenie celu kampanii. Bez zrozumienia, czego my tak naprawdę oczekujemy — wyniki kampanii na Facebook nigdy nie spełnią naszych oczekiwań. Wiele osób niestety o tym zapomina. I wybiera cel, który ni jak ma się do tego, czego naprawdę oczekują od Facebook ADS. Zapamiętaj, że od tego zależy skuteczność i to, czy będziesz z kampanii zadowolony.
Jakie cele możesz wybrać:
- Cel na zasięg i rozpoznawalność marki — ten cel moim zdaniem jest kompletnie pozbawiony sensu. Szczególnie że te elementy są zawsze zawarte w innych celach, które są dużo bardziej skuteczne. Jeżeli w swoich kampaniach używasz tego celu — zaufaj mi i zaoszczędź na niego wydatków.
- Cel na aktywność — tu uważam, że jest to cel, z którego warto korzystać. Szczególnie jeżeli budujemy rozpoznawalność, zasięg i taka kampania będzie elementem zestawu reklam z określonym nadrzędnym celem. Ciekawostka, osoby, które polubią Twoje posty, możesz zaprosić do obserwowania profilu. Lub stworzyć na ich podstawie grupę niestandardową odbiorców oraz grupę odbiorców podobnych.
- Cel na ruch na stronie www — – ważny cel, jednak tylko jeżeli zoptymalizujemy go nie pod kliknięcia linku, a wyświetlenie strony docelowej. I tylko w takim wypadku ma on szanse na skuteczną kampanie. Choć są inne sposoby, na kampanie, która wygeneruje na ruch na stronie internetowej. Więc raczej również go nie polecam. Jednak próbuj, to, że ja go nie lubię, nic nie znaczy!
- Konwersja — moja ulubiona. Do tego, by z niej korzystać, trzeba wykorzystywać Pixela Facebooka i mieć ustawione zdarzenia. Jednak uważam, że ten cel sprawdza się najlepiej. I jest najskuteczniejszy. Jednak wiąże się też z dużo większymi kosztami. Tak czy siak, można ten cel również wykorzystać do generowania dobrego ruchu na stronę. Szczególnie jeżeli zależy nam na sprzedaży.
Dobrze wybrany cel kampanii będzie odpowiedzialny za jej powodzenie!
Reklama FB — co można jeszcze zrobić?
Reklamy FB, to wcale nie taka prosta sprawa, jak może się wydawać. I tu niestety jest konieczne pozyskanie wiedzy. Jednak nie tylko o tym, jak poprawnie ją konfigurować. I jak wykorzystać panel reklamowy Facebooka. Jednak nauczyć się tworzyć strategię marketingową. Budować lejek zakupowy. I zadbać o poprawne relacje z naszymi klinetami. Wiele osób popełnia ten błąd. Skupiają się na tworzeniu kampanii reklamowej. Autorzy szkoleń Facebook ADS również o tym zapominają. Przekazując wiedzę, tylko techniczną. Co w ogólnym podsumowanie na niewiele się zdaje.
Skup się na strategi swojej kampanii reklamowej!
Obecnie mamy możliwość skorzystania z narzędzia, jakim jest FastTony. Narzędzie to całkowicie zautomatyzuje nasze reklamy na Facebooku. Znajdzie i dopasuje grupę odbiorców. Na ich podstawie stworzy odbiorców podobnych. Zoptymalizuje kampanie, tak by osiągnąć, jak najlepsze wyniki. Dodatkowo przy użyciu magicznego słowa, reklamę włączy za nas. Jest jednak, ale! Nie zrobi za ciebie dobrej jakościowo grafiki, która przyciągnie wzrok. Nie napiszę za Ciebie treści reklamy, która przekona odbiorcę do zakupu Twojego produktu. I co najważniejsze nie zbuduje za Ciebie relacji z odbiorcami Twoich reklam! Musisz to zapamiętać! Przestać skupiać się na ustawieniach grupy docelowej, kombinowania z umiejscowieniem. A skupić się na tym, by przyciągnąć uwagę Twoja reklamą odbiorcę. I skłonić go do przejścia do sklepu online. A tam pokazać mu, dlaczego produkt, który oferujesz, będzie chciał kupić. Bo musisz zapamiętać, że skupianie się na tym by klienci od Ciebie kupowali, jest błędem. Musisz skupić się na tym, by chcieli od Ciebie kupować! Czy teraz rozumiesz?
Reklama Facebook ADS — niech robi się sama!
Brzmi jak bajka, a jednak jest to możliwe. Dziś możesz już przestać poświęcać czas na jej tworzenie. Możesz oddać ja narzędziu, które zrobi ją za Ciebie. A dzięki temu Ty skupisz się na tym, co jest naprawdę ważne w Twoim biznesie. Czyli klient! Nie wiem, czy wiesz, ale zapisałam się na prawo jazdy. Zdecydowałam się nauczyć się jeździć samochodem z automatyczną skrzynią biegów. Kiedy podczas kursu, pytają mnie inni, którzy uczą się ze mną. Dlaczego wybrałam automat — mówię: bo ufam technologii. I chce by jazda samochodem, była dla mnie przyjemna. Chcę skupić się na widokach, jakie będę miała przed samochodem. Miejscach, które odwiedzę. I przyjemności z podróżowania. Nie chcę skupiać się na przerzucaniu biegów, wściekaniu się na gasnący samochód podczas ruszania. Chcę po prostu odpalić silnik i jechać. Tak samo działa FastTony — odpalasz, a on robi za ciebie reklamy na Facebooku. A ty jedziesz przed siebie w stronę swojego celu. Rozumiesz?
Chcesz zobaczyć jak działa FastTony?
Chętnie Ci pokaże. Możemy umówić się na darmową prezentację FastTony Smart. Podczas której pokażę Ci, jak wiele przyjemności sprawi Ci, korzystanie z niego codziennie. I jak łatwy jest w obsłudze. Oraz jakie wyniki swoich reklam możesz osiągać z jego pomocą.
Napisz do mnie na czesc@violetacebulak.pl lub zadzwoń 730-415-548